A globális wellnesspiac értéke 2022-ben 5,59 milliárd dollár volt, ami jelentős piaci részesdésnek számít, azonban a Globális Wellness Intézet (GWI) előrejelzéséből kiindulva szakemberek azt prognosztizáljak, hogy a 2025-ös évre ez az érték robusztus, 9,9 százalékos átlagos éves növekedéssel elérheti akár a 7 milliárd dollárt is.
A Covid19 világjárvány sok kérdést vetett fel immunrendszerünk működésével kapcsolatban: vajon hogyan támogatnánk hatékonyabban holisztikus gyógyászattal, egészségesebb táplálkozással, sportolással, megfelelő táplálékkiegészítőkkel és jól megválasztott gyógynövényekkel? A pandémia erősítette a mentális és fizikai jólét előtérbe helyezésének kultúráját, és a fogyasztók számára hangsúlyosabbá tette az olyan problémák megoldásának fontosságát, mint az elhízást, a cukorbetegséget, a szív- és érrendszeri betegségeket okozó rossz szokásokat, az alvászavart, a depressziót és a szorongást.
A születéskor várható élettartam a 21. századra a korábbi korokhoz képest a duplájára nőtt, ennek köszönhetően a betegségek kezelésével szemben a betegségmegelőzés került előtérbe. Az egészséges termékek iránti kereslet növekedése, az egészségtudatosabb életmód egyre inkább „divatossá” válása globális szinten is a welnessiparhoz kötődő gazdasági formák piac részesedésének exponenciálisan növekvő tendenciáját idézte elő. A fogyasztók hektikus életmódja, valamint a különféle krónikus betegségek, mint az asztma, a magas vérnyomás, a cukorbetegség, a daganatos megbetegedések és a különböző mentális zavarok növekvő elterjedése az egészség- és wellnesspiac fő mozgatórugói.
Egyre gyakrabban választunk olyan ételeket, amelyek nagyobb értéket képviselnek, ennek eredményeként egészségtudatosságunk növekedése fokozza a biotermesztésű, magas tápértékű termékek iránti keresletet, így például a Ganoderma lucidumét is.
A Ganoderma lucidumot tartalmazó egészséges fogyasztási termékek iránti gyorsan növekvő kereslet várhatóan tovább erősíti az egészség- és wellnesspiac bővülését, ráadásul egyre gyűlnek a bizonyítékok arra vonatkozóan, hogy a Ganoderma lucidum hatékonyan alkalmazható számos vírusos megbetegedés (köztük a Covid19) kezelésében is.
Napjainkban a kereskedelmi forgalomba kerülő, ganodermaalapú termékmárkák számát több mint százra becsülik, a Ganoderma lucidum világkereskedelmi piaci értéke pedig megközelíti a 4 milliárd USA dollárt. A kereskedelmi értékek becsült növekedéséhez kapcsolódó két kulcsfontosságú tényező a következő:
1. A funkcionális élelmiszerek iránti növekvő kereslet, valamint a vörös pecsétviaszgomba fogyasztásával kapcsolatos egészségügyi előnyök.
A vörös pecsétviaszgomba és az annak felhasználásával készült termékek iránti kereslet megemelkedett a növekvő fogyasztói egészségtudatosság, a megnövekedett fogyasztói kiadások, valamint a terméktudatosságból és a termékelőnyök ismeretéből eredő reklámok és személyes ajánlások révén.
2. Növekvő tudatosság a vörös pecsétviaszgomba előnyeivel kapcsolatban a testápolási iparban.
A vöröspecsétviaszgomba-por vagy -kivonat kozmetikai és testápolási termékek összetevőjeként való felhasználása szintén népszerűvé vált. Ez kiváló antioxidáns, öregedésgátló, ránctalanító és hidratáló tulajdonságainak köszönhető, így ideális összetevője a kozmetikumoknak.
A wellness-szegmens növekedési tényezője, párosulva a Gano Excel versenyelőnyével és erejével a Ganoderma lucidummal mint fő összetevővel készült termékek gyártásában, egyre inkább erősíti a hálózatunkba tartozó vállalkozók bizalmát növekedési potenciálunk bővítésében és maximalizálásában a közvetlen értékesítésben.
Az egészség- és a wellnesspiac mérete 2020 és 2030 között (USA dollár milliárd értékekben)
A globális wellnesspiac virágzik. A fogyasztók továbbra is többet kívánnak költeni olyan termékekre, amelyek javítják egészségüket. A grafikon az egészség- és wellnesspiac méretének emelkedő trendjét mutatja. Manapság sok fogyasztó proaktív, és bevétele egy részét életmódalapú wellness-stratégiákra költi. Ez a wellnessgazdaság lényege, hiszen a fogyasztók szeretnék beépíteni mindennapjaikba a wellnesstevékenységeket és -életmódot. Nielsen 2021-ben végzett tanulmánya bemutatja a tíz legfontosabb okot, amiért a fogyasztók az egészséget választották prioritásként.
A 10 legfontosabb ok, amiért az egészség proaktív prioritássá vált
% egyetért a proaktív egészségügyi fogyasztói szegmensben
A fenti statisztikák és az egészséggel kapcsolatos tudatosság növekedése mellett nem kétséges, hogy a wellnessiparág növekedésének jövője a fogyasztók testi, érzelmi és lelki jólétéhez való hozzáállásának függvénye. A wellnessiparágra vonatkozó pozitív és növekvő előrejelzéseket figyelembe véve lelkesen kell népszerűsítenünk termékeinket és üzleti lehetőségeinket, hogy meg tudjuk ragadni az új vásárlók figyelmét és érdeklődését termékeink fogyasztása és üzleti lehetőségeink kihasználása iránt. Figyelemmel kell követni ennek az iparágnak a jövőjét, hogy pozitív hatást gyakorolhassunk sok új ügyfél és tag életére. Együtt vagyunk ebben az üzletben, úgyhogy dolgozzunk közösen azon, hogy ez a cél valósággá váljon.