Ha úgy döntöttél, hogy a megfelelő MLM-céghez csatlakozol, lépj tovább, és építsd fel a hálózatodat.
1. Hozz létre széles forgalmazói hálózatot a termékek értékesítéséhez! Tanítsd meg a csapatodat disztribútorok toborzására is. Ha az alattad lévő forgalmazóid sikeresen adnak el, jutalékokat kapsz utánuk. Minél nagyobb a hálózatod, annál több pénzt kereshetsz.
2. Ismerj meg különböző toborzási stratégiákat! Beszéld meg a hálózatodban legjobban keresőkkel az ő stratégiáikat. Olvass szakirodalmat, hallgass hanganyagokat, vegyél részt webináriumokon, hogy tanulhass a hálózatodon kívüli emberektől is. Próbálj ki többféle módszert. Nézd meg, hogy ezek megfelelnek-e a személyiségednek és az időbeosztásodnak. Ha igen, használd őket nap mint nap.
3. Csatlakoztasd a barátaidat, családtagjaidat és munkatársaidat! Ezt forró piacnak nevezik. Hozz létre egy listát mindenkiről, akiket ismersz vagy ismertél, és vedd fel velük a kapcsolatot, hogy beszélhess nekik a vállalkozásról. Mivel ezek az emberek már ismernek és bíznak benned, valószínűbb, hogy megoszthatod velük az üzleti lehetőséget. Mivel azonban nem akarnak csalódást okozni neked, kellemetlen helyzetet eredményezhet, ha nem érdekli őket az MLM-üzleted. Ne veszítsd el őket azzal, hogy túlságosan agresszíven közelítesz hozzájuk.

– Használd a FORM nevű stratégiát! Ez a család (family), a foglalkozás (occupation), a kikapcsolódás (recreation) és a pénz (money) rövidítése. Elegyedj beszélgetésbe ezekről a dolgokról, beszéld át velük a kilátásaikat, és jegyezd meg az elhangzó problémákat. Említsd meg, hogy talán tudnál számukra megoldást találni.
– Értsd meg az MLM-ben rejlő kockázatot! A forgalmazók hibaaránya 99 százalék, az üzleti életben bekövetkező kudarcok pedig kihatnak a fontos kapcsolataidra. Gondosan mérlegeld a barátok és a család bizalmának elvesztését, ha pénzszerzés ígéretével kecsegteted őket.
4. Célozd meg a hideg piacot is, vagyis toborozz a csapatodba idegeneket! Ez egyes emberek számára ijesztő lehet, de itt is ugyanazok az elvek érvényesülnek, mint a meleg piacon. Építs kapcsolatot a közös vonások megtalálásával és a bizalom megteremtésével. Állj ellen a kísértésnek, hogy hosszan beszélsz a munkádról. Inkább hallgass többet, beszélj kevesebbet. Tegyél fel kérdéseket, és hadd, hogy magukról beszéljenek.
5. Hirdess az új munkatársak megtalálásáért. Adj fel hirdetést újságokban, üzleti folyóiratokban vagy interneten, és taglald benne az állás előnyeit. Vezesd az olvasókat a honlapodra, hogy többet megtudjanak a vállalkozásról. Írj érdeklődésre számot tartó tartalmat a weboldaladra, és add meg az elérhetőségeidet.
6. Hozz létre egy személyes üzleti weboldalt vagy blogot. Írj releváns, SEO-optimalizált tartalmat. Oszd meg a cikkeket a közösségi média felületein. Ez odavonzza azokat a látogatókat, akik már előtte érdeklődést mutattak az üzleti lehetőség iránt. A bejegyzésben szerepeltess cselekvésre ösztönző felhívást, amely arra ösztönzi a látogatókat, hogy tegyék meg a következő lépést a hálózatba való belépéshez. Keress fel más, hasonló blogokat, és kommenteld, lájkold és oszd meg a tartalmaikat. Ezzel forgalmat irányíthatsz a saját oldaladra.

7. Vásárolj leadeket (magyarul: értékesítési lehetőségek, amelyekből komoly érdeklődők, vagy akár vevők lehetnek) egy jó hírű marketingcégtől! Ők elkészítik a hirdetést és az előminősítést a minőségi leadek megtalálása érdekében. Egyes vállalatok kapcsolatfelvételi forgatókönyvet, mások képzést is kínálnak. Tudd, hogy ez az opció kockázatos és drága lehet. Néhány ügynök nem becsületes, és csak az internetről szerzett neveket értékesíti.
8. Add elő magad tekintélyként! Inkább az emberek keressenek téged, mintsem fordítva. Ez a vonzás marketing. Egyik hatékony módja az ún. funded proposal (finanszírozott javaslat). Ez egy marketingterv, ahol olcsó termékeket kínálsz a minőségi leadek bevonzásáért, például értékes információval bíró webkonferenciákat vagy e-könyveket. Drága és időigényes lehet, de bizonyított stratégia a hálózatod építéséhez.
9. Támogasd alsó vonalad új tagjait! Tölts el legalább 30 napot a képzésükkel. Ennek során mutasd meg nekik, mit kell tenniük azért, hogy egyedül dolgozzanak. Építs hosszú távú kapcsolatokat azokkal az emberekkel, akiket beléptetsz. Tanítsd meg nekik, hogyan létesítsenek kapcsolatokat, hogy be tudjanak hozni másokat is. Az általad nyújtott támogatás és tréning megalapozhatja a sikert vagy a kudarcot.
Forrás: WikiHow