1. Szervezz otthonodba összejöveteleket! A termékmintázás- és bemutatás remek eladásösztönző módszerek. Hívj meg 50 százalékkal több embert, mint akikről úgy gondolod, hogy valóban el is mennek. Készülj kis ajándékokkal (pl. mintákkal), és kvízjátékkal, ami során a helyesen válaszolók díjakat nyerhetnek. Gondoskodj a jó hangulatról. Ösztönözd vendégeidet, hogy hozzák magukkal a barátaikat, így egyszerre tudsz forgalmazókat toborozni és terméket eladni.
2. Vegyél részt kiállításokon! Ajánlj fel kedvezményeket, ösztönözd a standodnál megállókat a vásárlásra. Beszélgess velük, adj egy-egy példányt a kinyomtatott termékkatalógusból az elérhetőségeddel, és kérd el a nevüket, telefonszámukat és e-mail címüket a későbbi kapcsolattartás érdekében. Értékesíts, vegyél fel előrendeléseket.
3. Adj marketingeszközöket minden dolog mellé, amit elküldesz! Akár számlát fizetsz ki, akár levelet adsz fel, akár eladsz, ne feledkezz meg a termékinformációkat tartalmazó prospektusról. Új termék esetén készíts szórólapot. Ha valamilyen esemény, rendezvény várható, naptárban jelezd. Üzleti ösztönzőként az akciós ajánlatokról is külön tájékoztasd vevőidet.
4. Küldj képeslapokat! Vezess naptárat vásárlóid születésnapjáról, és küldj nekik születésnapi és egyéb, különleges alkalmakra vonatkozó üdvözlőlapot interneten vagy postai úton. Ne felejts el kupont vagy promóciós leírást mellékelni. Ez a kis gesztus az emlékezés és az elismerés érzetét kelti az ügyfelekben, és nem mellesleg a sales-re is jó hatással van.
5. Szólalj fel társadalmi és üzleti rendezvényeken! Keltsd szakértő benyomását, és beszélj olyan témáról, amely a résztvevőket érinti. Ne az értékesítést tedd a beszéd elsődleges céljává. Inkább említsd meg a termékeket, és hogy hogyan segíthetnek nekik. Ossz szét promóciós anyagokat, amelyek értesítik az ügyfeleidet a közelgő eseményekről és arról, hogy hol és hogyan vehetik meg a termékeket.
6. Indíts YouTube-csatornát! Ezen keresztül tanítsd a látogatókat a készítmény előnyeiről ahelyett, hogy csak magáról a termékről beszélnél. Kávé esetén receptes, étrend-kiegészítőknél és testápolási termékeknél a bizonyos időközönként eltelt hatásról szóló mozgóképet tölts fel. Fektesd a hangsúlyt az információátadásra, ne az eladásra. A végén adj tájékoztatást a vásárlási lehetőségről vagy a termékkel kapcsolatos további tudnivalókról.
7. Vezess blogot! Ezen véleményezd írásban a termékeket, és magyarázd el, hogy mire valók, hogyan lehet használni őket és milyen előnyökkel járnak. Linkelj be egy olyan oldalt, ahol megvásárolhatók.
8. Hozz létre a Facebookon rajongói oldalt! Posztolj terméktapasztalatokat, hirdetéseket és oktató jellegű tartalmakat. Hivatkozz a blogodra és a YouTube-csatornádra, továbbá linkeld be a saját forgalmazói oldaladat. Hozz létre csoportokat, ahol az ügyfelek megvitathatják, hogyan használják az árucikkeket. Pl. ha fogyást elősegítő étrend-kiegészítőt árulsz, legyen olyan Facebook-csoportod, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy sikertörténeteket, kérdéseket és értékeléseket tegyenek közzé.
9. Érj el fiatalabb ügyfeleket! Amennyiben van okostelefonod és úgy érzed, jó képeket tudsz vele készíteni, regisztrálj az Instagramra. Jelöld be az ismerőseidet, és keress új kapcsolatokat (ebben a hashtagek, vagyis a kulcsszavak előtti # használata is segíthet), a saját fotóid közé pedig időnként vigyél fel a termékhasználat- vagy bemutató közben megörökített pillanatokat. A Gano Excel Magyarország hivatalos oldalán található képeket szintén megoszthatod.
10. Fordíts időt a termékek értékesítésére! Ne toborzással töltsd minden idődet. Ne feledd azt a tényt, hogy mindenki az eladott termékek jutalékából keres pénzt. Ha mindenki csak annyit tenne, hogy másokat csatlakoztat a hálózathoz, abból senki sem kapna jutalékot. Csakúgy, ahogyan te is számítasz az értékesítésben alsó vonalaidra, a feletted lévő forgalmazók is ugyanúgy számítanak rád ebben a kérdésben.
Forrás: WikiHow