Egy nagyon érdekes cikk jelent meg a LinkedInen: a témája valószínűleg mindenkinek megfordult már a fejében, aki valaha is felmondott a munkahelyén, vagy otthagyott egy hálózatot – a benne foglaltak nagy része a hálózatépítőkre is érvényes, ezért van tehát neked is felelősséged vezetőként, illetve szponzorként. Az emberek nem rossz munkát, hanem rossz főnököket hagynak ott. Legtöbbször, ha egy alkalmazottnak problémája van a céggel, az a felettesével is kapcsolatba hozható.
7 ok, amiért az emberek nem lojálisak egy vállalkozással szemben:
– Nem értékelik a munkájukat.
– Nem elég rugalmasak, például a szünetek, ebédidő, otthoni munkavégzés, betegszabadság, családi élet vagy továbbképzés tekintetében.
– Elvárják tőlük, hogy későn távozzanak az irodából, hétvégén dolgozzanak, vagy megzavarják őket nyaralás közben.
– Nem mutatnak érdeklődést a személyes fejlődésük iránt.
– Nem törődnek velük, vagy aggodalmaskodni kezdenek, különösen betegség, gyász stb. esetén.
– Mindig másokat hibáztatnak, és ne állnak ki a csapatukért.
– A bizalom hiánya: a beosztottak minden mozdulatát figyelik.
„Ha jól bánsz az emberekkel, akkor az esetek 90%-ában ők is jól fognak bánni veled.” – Franklin D. Roosevelt
Az alábbi e-mailt kaptam Lizától: „Családi vészhelyzet volt: az apám súlyosan megbetegedett. A főnököm keresett valakit az irodából, aki bevitt hozzá a kórházba. Azt is mondta, amikor elhunyt, hogy annyi időt ad nekem, amennyire csak szükségem van. Az együttérzés és figyelmesség valóban segített a nehéz idõkben… Ez öt évvel ezelõtt történt, és képzeld: még mindig ennél a cégnél dolgozom. Akár a holdra is követném a főnökömet.”
„Senkit sem érdekel, mennyit tudsz, amíg tisztában vannak vele, mennyire érdekel.” – Theodore Roosevelt
A vezetés az emberekről szól. Nem várhatod el az alattad lévőktől, hogy mindent beleadjanak, ha közben folyamatosan a busz alá veted őket. Mutasd meg az embereknek, hogy törődsz velük, és érdeklődsz a hogylétük felől. A hűség kétirányú utca. Ha a munkatársaid hűségére vágysz, először neked kell adnod. Ha többet vársz tőlük, akkor neked is készen kell állnod értük ugyanerre.
„Képezd jól az embereket, hogy elmehessenek, és bánj velük jól, hogy meg se forduljon a fejükben.” – Richard Branson
A munkatársaid érzik, ha ingoványos talajon járnak. Ha eszközként kezeled őket, soha nem lesznek hűségesek. Ne a gyártósorodon dolgozó robotként tekints rájuk. Bizonyítsd be, hogy értékelned őket, és cserébe gondját viselik az üzletednek. Ha szeretnél hűséges munkatársakat, akkor bánj jól velük.
A szerző, Brigette Hyacinth A vezetés jövője: az automatizálás, a robotika és a mesterséges intelligencia felemelkedése című könyve megvásárolható az Amazonon.
Forrás: LinkedIn