Korábban már készítettünk interjút Tóth Anna Gyöngyi gyémántigazgatóval. Azóta sok minden változott – a legfontosabb talán az, hogy Gyöngyinek sikerült teljesíteni a Malajziai Promóció feltételeit, így 2015-ben ő lehet az a magyar Gano Excel-hálózatvezető, aki kijut a szeptember végi Nemzetközi Találkozóra, illetve all-inclusive malajziai utazásra. Ennek kapcsán tettük fel neki azokat a kérdéseket, amelyekre minden üzletépítő kíváncsi lehet.
• Először is engedd meg, hogy továbbítsam a Gano Excel tagjainak elismerését, valamint munkatársaim nevében is szeretnék gratulálni ehhez a kimagasló eredményhez. Miért és mikor döntöttél úgy, hogy nekilátsz a promóciónak?
• A döntésem azért született meg, mert nagyon tetszettek a videók a malajziai üzemről és ültetvényről. Mivel régóta fogyasztom a termékeket, hitelesnek tartom magam, viszont még tökéletesebbnek érezném, ha fogalmazhatok így, ha saját magamnak is láthatóvá és kézzelfoghatóvá válik mindaz, amit képviselek.
• A magyarországi tagok számára ez volt a harmadik lehetőség, hogy meglátogathassák Malajziában a Gano Excel anyavállalkozását. Belekezdtél már előzőleg is, hogy elérd ezt a célt?
• Egyik nagy álmom volt kijutni a céghez, de ez idáig nem éreztem magamban elég nagy energiát ahhoz, hogy belefogjak egy ekkora feladatba. A termékek miatt csatlakoztam évekkel ezelőtt, és egy kicsit olyan „lassú víz partot mos” technikával építkezem, ami azonban meghozta idővel az eredményét. Most úgy éreztem, hogy megértem arra is, hogy jobban odafigyeljek erre a promócióra üzletileg is, habár azt most tudtam meg, és nagy örömmel vettem tudomásul, hogy ez a Nemzetközi Találkozó a Gano Excel megalakulásának 20. évfordulója alkalmából lesz megrendezve. Eddig erre nem figyeltem föl, de ennek tudomásában most százszoros izgalommal várom, hogy ott lehessek, és még értékesebbnek találom a díjat.
• Mivel ösztönözted csapattársaidat, hogy teljesítsétek a feltételeket?
• Ez a teljesítmény egy csapatmunka eredményeként született meg. Eldöntöttem, hogy belevágok, és az első feladatom az volt, hogy kitaláljam, hogyan szólítsam meg azokat az embereket, akik eddig is fogyasztották a termékeket, valamint az üzlet felé kacsintgattak a hálózatomban. Igazából arra gondoltam, hogy semmi veszítenivalóm sincs, a termékeket már ismerik azok, akik eddig is benne voltak, és elterveztem, hogy tájékoztatom őket arról, hogy van egy ilyen promóció. Föltettem nekik a kérdést, mit szólnának hozzá, ha összefognánk, és megpróbálkoznánk vele. Mindenki azt mondta, természetesen segít nekem. Tehát a legelső pozitív visszajelzés számomra az volt, hogy „Hogyan segíthetek, és mit kell csinálni?” – mindenkinek ez volt a kérdése. Azokra a tagokra fektettem a hangsúlyt elsősorban, akik már valamilyen igazgatói szinten voltak eddig: hogy akarnak-e továbblépni, vagy merre menjünk. Aztán azoknak kezdtem el segíteni, akikkel ők elkezdték felvenni a kapcsolatot. Lehetőség szerint leültünk személyesen beszélgetni. Utaztam utánuk emiatt Zala megyébe, Kaposvár felé, tényleg mindenfelé az országban, amerre ismeretségem van. Az első meglepetésem az volt, hogy ez még nagyobb kört vetett föl. Olyan emberek is jelentkeztek nálam, akiket én abszolút nem ismertem, de ők elmondták, hogy kinek a barátai, ismerősei, és természetesen nagy örömmel elfogadtam a segítségüket. A következő meglepetés pedig az volt, hogy ezek az emberek elkezdtek visszajelzéseket küldeni nekem, hogy a termékek tényleg jók. Amit ajánlottam, az tényleg minőségi termék. De azt tudd, hogy mindenkitől vártam is, és kértem is tőlük a visszajelzést, hogy írják meg nekem, ha megkínáltak valakit vagy csak saját maguk fogyasztják, hogy egyáltalán mi a benyomásuk. Ha többet nem is, de egy-egy mondatot visszaírtak, például olyanokat, hogy „csuda klassz” volt az újonnan kóstolt termék, és már jelezték is, hogy a következő rendelésnél melyiket fogják kipróbálni.
• Tehát az is fontos része volt a feladatodnak, hogy a csomagajánlatos regisztrációk száma mellett odafigyelj, hogy az emberek mit gondolnak a termékről.
• Engem legfőképpen az emberek érdekeltek. Vannak aranyos sztorik, amikor Facebookon rám írt az egyik ismerősöm, aki issza a mi kávénkat már régóta, és az éjszaka kellős közepén kérdezte tőlem, hogy: „Fönt vagy?” „Fönn vagyok.” „Nem tudok aludni. Te sem?” „Hát én tudnék aludni, de az agyam azon jár, hogy hova tettem a Duracellemet. Mert nekem kell a Duracell.” „Na, milyen Duracell kell neked?” – A nyuszis elem nekem egyből beugrott… És kiderült, hogy az ő Duracellje a GanoCafe Mocha. Azóta elneveztük a Mocha kávét Duracellnek. És az ehhez hasonló történetek vidítottak fel, hogy a Gano Excel termékek tényleg érdeklik az embereket, és tényleg jó hatással vannak rájuk. Persze mindamellett a segítőkészségük motivált. Folyamatosan kérdezték, hogy mennyi csillag gyűlt már össze, hogyan kell a továbbiakban segíteni, mit csináljanak, kinek mondják? Ebből is érezhető volt az összefogás erőssége.
• Amikor belekezdtél, volt bármiféle kételyed, hogy nem segítenek majd az emberek? Felmerült benned esetleg, hogy miért asszisztálnának neked, hiszen a promóciót teljesítő ember kap jutalmat, a segítői nem?
• Megmondom őszintén, ez fel sem merült bennem. Amikor először beszéltem erről a már meglévő csapattárasaimmal, az első reakciójuk az volt, hogy segítenek. Tudod, én ilyen segítőkész típusú embereket ismerek. Negatív visszajelzés abszolút nem is jött.
• Mivel kerested meg őket pontosan?
• Konkrétan leírtam vagy elmondtam nekik elsőre, hogy most van egy ilyen promóció, aminek teljesítése után én Malajziába utazhatok, amit nagyon szeretnék. Bizonyos feltételeket kell teljesíteni, ehhez kérem a segítséged. És kértem, hogy döntsék el, igen vagy nem. Egyenesen nekik szegeztem a kérdést.
• Mi alapján kerested fel az embereket? A névlistádról vetted őket sorba?
• Minden lehetőséget megragadtam. Az összes e-mail-címet, telefonszámot, Facebook-ismerősöket megkerestem. Alaposan felkészültem előtte, mert táblázatban vezettem, hogy kit kerestem meg. Ennek a táblázatnak az egyik fontos része pedig az volt, hogy nyomon követtem, hogy az általam megkeresettek hogyan reagáltak (pl. igen, nem, nem ismeri, nem érdekli). Mindenkihez egy-egy szavas megjegyzést tettem, és a végén ez a táblázat egy több mint 700 fős listává vált. Ők voltak azok, akikkel beszéltem. Természetesen a válaszok nem publikusak, de ez segített nekem abban, hogy nyomon követhessem, akit megkerestem. Ezt úgy kell most elképzelni, hogy én novemberben határoztam el magam. Volt öt és fél hónapom arra, hogy teljesítsem a 3 lábon 30-30-30 csillag megszerzését. November 13. és 19. között, egy hét alatt kerestem meg ennyi embert. Össze kellett szedni magam. A legpozitívabb eredmény az volt, hogy ennek a 700 valahány embernek több mint fele, tehát több mint 50 százaléka azt a visszajelzést adta, hogy segít. Ezek az első visszajelzések pedig abban erősítettek meg, hogy ez sikerülni fog. Ezekből az emberekből természetesen nem mindenki az én ismerősöm volt, nem ismertem mindenkit. Ők azok, akiket a csapattagjaim, barátaim, családtagjaim ismertek, tovább ajánlottak.
A következő lépés az volt, hogy kitaláltam, mivel motiváljam őket. Úgy gondoltam, hogy nekem is kell cserébe adnom valamit, ha segítenek. Mindenkinek, akik az öt és fél hónap alatt végig segítettek azzal, hogy továbbajánlották ismerőseiknek a csomagokat, termékeket, vagy bármilyen szerepet vállaltak az eredmény elérésében, a hatodik hónapban küldök egy meglepetést. Most már el is mondhatom, mert be is tartottam. Azokat a segítőket, akik az öt hónap alatt végig segítettek, megkérdeztem, és felajánlottam nekik, hogy választhatnak egy Gano Excel terméket. Bármit, amit ki akartak próbálni vagy a kedvencük. Ezt így is fogalmaztam meg: én kaptam tőletek, cserébe én is szeretnék adni valamit.
• Az komoly szervezést igényel, hogy a csillagok egyenletesen és folyamatosan szülessenek meg a 3 külön lábon. Mi volt a stratégiád?
• Igen, valóban nagy feladat volt. Ennek a munkának napi figyelmet kellett szentelnem. Le kellett bontani részfeladatokra. Hónapokra, hetekre, napokra azt, hogy ki mit csináljon. A kezdeti időszakot éjjel-nappal a gép előtt töltöttem, aztán pedig körülbelül napi 8 órát foglalkoztam vele, miután naponta jöttek az információk. A magam szabta feladat az volt, hogy ezeket a napi információkat feldolgozzam hosszabb távra. Hiszen egy hónapban kétszer-háromszor rendeltünk. Így lett csak átlátható, hogy ki az, aki csak egy termék megvásárlásával tud segíteni, és ki az, aki teljes mértékben részt szeretne venni a megvalósításban. A második lépés az volt, hogy az, aki nagyobb szerepet szeretne vállalni, az belép vagy tud ajánlani olyat, aki csatlakozna, hogy közösen fogyasszák el vagy üzletszerűen továbbajánlják a termékeket. Abban, hogy 3 lábon 30 csillag legyen, a Gano Excel marketingterve segített. Azok, akik üzletileg is foglalkoznak ezzel, tudták már, hogy milyen struktúrában gondolkozzanak, és csak tanácsot kellett adnom abban, hogy melyik lábukon melyik emberüknek mit mondjanak, és hogyan foglalkozzanak velük. Tehát felosztottam számukra is a munkát, és megmondtam, hogy kitől mit kérdezzenek. Itt nem lehetett és nem is akartam senkit magára hagyni. Nagy feladat volt. Tudod, a pozitív ebben az volt, hogy ők is sokkal jobban ráirányították a figyelmüket arra, amit eddig is csináltak, de talán nem ilyen célorientáltan. Amiben változás történt, hogy míg eddig mindenki viszonylag önállóan tevékenykedett, most csapatban dolgoztunk. A csapatok is tudtak egymásról, egymás között is beszéltek erről. Kérdezgették, hogy „Nálatok hány csillag gyűlt már össze?”. Először én sem gondoltam, hogy így fog történni. De miután elindítottam mindent, nagyon jó érzés volt látni, hogy mekkora összefogás alakult ki az emberek, a munkatársaim között.
• Merültek fel nehézségek azért?
• Természetesen az is hozzátartozik a teljes képhez, hogy a januári hónap egy kis megtorpanást hozott. Akkor az ünnepek után az anyagi apadás mindenkinél érezhető volt. Ennek ellenére akkor is kaptam visszajelzéseket, hogy jövő hónapban behozzuk a lemaradást, az majd jobban fog sikerülni, igyekszünk. Megéreztük azt, hogy sajnos az emberek ünnepek előtt túlköltekeznek, a következményekkel és a jövő hónappal nem igazán foglalkoznak.
• Kiket emelnél ki, kik segítettek a legtöbbet?
• Mindenki nagyon sokat segített, név szerint nem is lehet felsorolni őket. Nagyon sokat segítettek a lányaim. Ők teljes mellszélességgel mellettem álltak. Sokat segítettek abban, hogy hogyan rendszerezzük a megrendeléseket. Azért történt ez így, mert mindenkit, aki segített, nem lehetett ennyi idő alatt teljes mértékben az üzlet minden részletéről felvilágosítani. Nehéz beavatni mindenkit, így a koordináció az én és a lányaim kezében volt. Ezt én úgy fogtam fel, hogy ahhoz, hogy sikerülhessen a cél, cserébe az újonnan csatlakozók segítségéért, nekem is segítenem kell nekik. Remélem, ez sikerült. Azok, akik eddig is fogyasztották a termékeket, mindenki nagyon sokat tett az eredményért, a csapatokat azonban fontos kiemelni. Mesélték, hogy mindenkit megkérdeztek, továbbajánlották a termékeket, tőlem pedig tanácsot kértek, hogy melyik terméket mire ajánlanám. Ők így a nyomdokaimba léptek, elkezdték kínálni a termékeket, tehát elkezdett másolódni az ajánlás. A csapatom minden tagjának külön dicséret jár, és ezúton is köszönöm nekik a támogatásukat. A zalai csapatomban a sógornőmék rengeteget segítettek, ugyanakkor kiemelném a taszári unokatestvérem is, továbbá az új csatlakozóim segítségét. Az iroda dolgozóira is mindenben számíthattam, elraktároztam az információkat, amiket hallottam, ez szintén sokat segített a 3 láb kialakításában.
• Termékfogyasztók jelentkeztek akkor csak?
• Amikor regisztrált valaki, felkerestem, hogy megkérdezzem, mit szeretne. A többség azt mondta, hogy egyelőre csak fogyasztaná a termékeket. Utólag természetesen érdeklődtem, hogy mit gondolnak, tetszik-e a termék, a családjuk megkóstolta-e már esetleg? Voltak azonban üzleti szempontból jelentkezők is. Kevesebben ugyan, de hozzájuk mindenképpen személyesen is ellátogattam, hogy az üzleti lehetőség részleteibe beavassam őket.
• Ennek kapcsán alakult úgy, hogy május 9-én Misefán tartunk egy egész napos rendezvényt.
• Így van, egy központként jellemezném Misefát, mert a környező falvakban is vannak csapattársak, termékfogyasztók, akik hallottak rólam, és szívesen vették, hogy bemutatónapot tartunk. Ez jó alkalom lesz, hogy minden környékbeli tagommal személyesen is találkozhassak. Azért is kértem a ti segítségeteket, mert úgy látom, hogy a promóció kapcsán üzletileg mozdultak meg emberek, és ha közösen megyünk el hozzájuk, akkor nagyobb hangsúlyt fog kapni, hogy érdemes ezzel foglalkozni. Elindult valami a csapattársaim között, ami nem fog már megállni. Ilyen szempontból is jó befektetés volt megcsinálni ezt a promóciót. Úgy is mondhatnám, hogy még többet kell innentől dolgoznom.
• Volt-e kedvenc csomagajánlatod, amelyet különösen ajánlottál az új regisztrálóknak, és miért?
• Az irodai tájékoztatók alkalmával, amikor itt voltunk és beszélgettünk a csomagokról, ti is azt ajánlottátok, hogy a Vezetői siker 2-es csomag a legjobb választás a regisztrálóknak, ha üzletileg vizsgáljuk őket. Valamint elég termék van ebben a csomagban ahhoz, hogy tovább tudjanak kóstoltatni belőlük. Tudod, rengeteg embert kellett megmozgatni. Szükségünk volt elegendő termékre. Főként e csomag által teljesült a promóció feltétele. Azonban a Vezetői siker 1-es csomagot azoknak tudtam ajánlani, akik családi fogyasztást fedeztek vele, vagy meg szerették volna valamennyi Gano Excel forró italt kóstolni. Esetleg tovább is tudtak belőle ajánlani. Volt érdeklődő a nagyobb csomagokra is, de miután beszélgettem velük, ők is egyetértettek abban, hogy a kisebb csomag termékei elegendők, és amennyiben tetszenek nekik a termékek, akkor újra rendelnek.
• Szerveztél-e népszerűsítő üzleti bemutatókat?
Kifejezetten üzleti bemutatókat nem szerveztem,a személyes megkeresések voltak jellemzők. Azonban többször előfordult, hogy közös programokon, például túrázás alkalmával több csapattagommal voltam együtt, és mivel én ezt a kávét fogyasztom, óhatatlanul megkérdezték, mikor te nem a presszóban kéred a kávéd, hanem a sajátod fogyasztod, miért van ez így? Látod, már ez is üzleti tevékenység, hogy a saját kávém iszom nyilvánosan is. Mióta áttértem erre a kávéra, másmilyet nem iszom. Mindig van nálam, és ha kávézok, csak ezt iszom. Az emberek pedig egyből kíváncsiak, ha te másképp csinálsz valamit. Nagyon örülök, hogy az egészségügyben is több vonalat tudtunk indítani: az egészségügyi dolgozók nagyon jó eredményeket tapasztalnak a termékeink által.
• Mi az, amire a leginkább kíváncsi leszel Malajziában és a Nemzetközi Találkozón, ahol jelen lesz mindenki, aki a világon teljesítette ugyanezt a promóciót?
• Arra, hogy a különböző nemzetek képviselői hogyan állnak a Gano Excelhez és a termékekhez. A személyes benyomás rengeteget jelent. Bármit elmesélhetnek, videón elmondhatják a véleményüket, de azt meg sem közelíti, amikor személyesen tudunk találkozni. A gyárra nagyon kíváncsi vagyok, hiszen emiatt született meg a célkitűzésem és az álmom is. És nem utolsósorban érdekel az ázsiai kultúra és a sok-sok felfedeznivaló az országban.
• Mit gondolsz, a teljesítményeddel követendő példát állítottál csapattagjaid elé?
• Többen kérdezték, hogy lesz-e még ilyen, és azt látom, hogy nyitottá váltak egy hasonló promócióra, amivel elutazhatunk közösen, még ha nem is olyan messzire, mint Malajzia.
• Kitűzted már magad elé a következő célt?
• Kifejezetten üzleti célokat tűztem ki magam elé. A marketingtervet nézve határoztam el magam, hogy elkezdek dolgozni, hogy ezüst gyémántigazgatói szintre lépjek. Célom még a frissen belépett csapattársaim támogatása abban, hogy a választható tárgyi nyereményekért kezdjenek el dolgozni, és a régebben csatlakozottabbak szintlépése is fontossá vált. A hó eleji cikk olvasása kapcsán merült fel többekben a csapatomból, hogy megkérdezzék, mit jelent az, hogy gyémántigazgató vagyok, és ők hogyan válhatnának azzá. Összetartó csapatot szeretnék kovácsolni, és eljuttatni a Gano Excel termékeit a lehető legtöbb család háztartásába.
• Köszönjük az interjút, és további sok sikert kívánunk neked életed minden területén!
Kapcsolódó anyagok: 2015-ös malajziai fotógaléria 1–3. nap, 4. nap, 5. nap, 6. nap, 7. nap, 8. nap, 9–10. nap.