Válassz okosan!
Alapvetően hat lényeges szempont alapján érdemes megválasztani a céget, ahol a hálózatot szeretnénk építeni.
- Stabilitás: jól mutatja egy cég sikerességét, ha már évek óta stabilan fejlődik és terjeszkedik.
- Termékek: természetesen lényeges szempont, hogy minőségi termékeket áruljon a cég, és mindenképp valami olyat, amire az embereknek tényleg szüksége van, és hasznos számukra.
- Jutalékrendszer: fontos, hogy igazságos mértékű jutalék származzon az eladott termékek után, és a cég értékelje a hálózatépítésbe fektetett energiát.
- A cég és a menedzsment integritása: a cég vezetőinek teljes mértékben képviselniük kell a termékeket és a hálózatokban dolgozókat.
- Lendület és időzítés: érdemes figyelembe venni, hogy hol tart a cég, honnan indult, hogyan fejlődik, milyen innovációkon megy keresztül, és hová tart, mik a céljai.
- Képzések és támogatás: fontos, hogy a cég megadja az elegendő szakmai támogatást és segédanyagokat, amelyek segíthetnek fejlődni a hálózatépítésben.
Alkalmazd az elméletet a gyakorlatban!
Meg kell hallgatni a mentorok tapasztalatait, és a tőlük átvett tudást át kell ültetni a gyakorlatba. Ez az üzleti modell direkt úgy van kialakítva, hogy a cég MLM-veteránjainak nagyon is érdekében áll, hogy segítsék az alattuk dolgozókat, hiszen azzal saját magukat segítik. Bármit csinált a mentorod, hogy sikeres legyen, biztosan megismételhető számodra is, ha hajlandó vagy meghallgatni és követni a tanácsait.
Vezetők
Fontos, hogy a vezetők, azaz akik feletted vannak a hálózatban, segítőkészek legyenek. Fel szoktak hívni? Informálnak rendszeresen? Segítenek egy terv kidolgozásában? Fontos, hogy tudj kapcsolódni a felső vonaladban lévő tagokhoz, hogy hozzájuk tudj fordulni segítségért.
Vedd át a vezetést az alsó vonalakon!
Van egy kifejezés a marketingszakmában: „az árvák”, amit azokra használnak, akiket behoztak a hálózatba, de már nem foglalkoznak velük azok, akik behozták őket. Az általad beszervezett embereket hosszabb ideig segítened és tanítanod kell. Ez az üzleti modell nem arról szól, hogy valakit csak elindítunk az útján, majd nem foglalkozunk vele. A behozott emberekkel együtt kell dolgozni, és segíteni kell nekik kapcsolatot építeni.
Közösségi média
Manapság az internet az egyik legjobb felület a közösségépítésre és marketingre. Olvass utána, hogyan tudod előnyödre fordítani a közösségimédia-felületek lehetőségeit, amelyek rengeteg ember elérésére alkalmasak. Egy dologra érdemes odafigyelni: hogy ne „spammelj”, azaz ne szemetelj, ne traktálj ismeretlen embereket kéretlen reklámmal, ugyanis ez a cég megítélésére is rossz kihatással lehet.
Tervezz gondosan!
Érdemes arra számítani, hogy az MLM nem egy olyan üzletág, amit ha elkezdesz, egyből otthagyhatod eredeti munkahelyed. Bizonyosdj meg róla, hogy már jó ideje rendszeres magas jövedelmed van, és stabilan működik a hálózatod, illetve maga a cég is, mielőtt a hálózatépítést választod teljes munkaidős elfoglaltságnak.
Források:
http://mlmbarracks.com/network-marketing-tips/
http://www.entrepreneur.com/article/77700