A kávé a víz után a bolygón leggyakrabban fogyasztott ital. Mivel a legtöbb felnőttnek hozzátartozik a mindennapjaihoz, kiválóan forgalmazható, nem véletlenül találnak rá tehát a nyolcvanas évek közepe óta a direkt marketinggel foglalkozók – bizonyára te is találkoztál olyan cégekkel, amelyeknek profiljába beletartozott a kávé közvetlen értékesítése. A Gano Excel is ilyen vállalkozás. A verseny nagy, mindenkinek juthat azonban egy szelet az óriási tortából, ennek nagysága pedig rajtad is múlik.
Egészséges? Igen
A kávé nem bűnös élvezet többé, ezt számos tanulmány alátámasztja, köztük egy harvardi vizsgálat, amely két évtizeden át követett ötvenezer embert, és azt mutatta ki, hogy a kedvelt ital fogyasztása 60 százalékkal csökkentette a prosztatarák kockázatát. Korábbi megfigyelések alapján csökkentheti továbbá a cukorbetegség, a májbetegség, az emlőrák, az epekövek, az Alzheimer-kór és a Parkinson-kór kialakulásának esélyét. Még a koffeinmentes változat is hasznos, mivel javíthatja a memóriát és a hangulatot, illetve fokozhatja a sportolók kitartását.
Miért szeretjük?
A kávé érzelmi termék, a legtöbb emberből kivált valamilyen emóciót. Sokak napja csak az első csésze után indul el, mások a barátokat, az üzleti partnereket vagy a családi körben töltött perceket társítják hozzá. Ízesített típusai csak tovább növelik a fogyasztók kötődését és lelkesedését, ami a bevétel növekedéséhez vezethet. Forgalmazóként jó, ha szem előtt tartod: a kávé a mindennapi élet része, a pozitív képzettársítás (legyen összefüggésben akár a társasággal, az ébresztő tulajdonságával vagy az átvitt és konkrét értelemben egyaránt említhető melegséggel) pedig bevételt generál. Korábban posztoltunk arról, hogyan ne írj, ugyanitt pár pozitív példával is szolgáltunk a helyes fogalmazásmódról.
Hogyan add el?
Kicsi a valószínűsége, hogy olyan emberrel találkozol, aki nem kávézik, de minden bizonnyal ő is ismer olyasvalakit, aki igen. Gyorsan forgó fogyasztási cikként a lehető legideálisabb dolgot árulod, amely kapukat nyit meg, érkezzen az illető a világ bármely tájáról. Ismételd magadban, hogy kiváló készítménnyel van dolgod, egy csésze melletti beszélgetésre pedig kevesen mondanak nemet. Az eladás mögött meghúzódó marketingstratégia olyan egyszerű, mint egy barát meghívása egy adag feketére. Ízlik neki? Megkérdezi, honnan szerezheti be. Oszd meg ismerőseiddel, mi az, amire teljes egészében lecserélted hagyományos kávédat, és adj nekik egy-egy tasak mintát. Meglátod, megtérül majd a befektetés.
Ennél a terméknél az értékesítés egyik legkülönlegesebb aspektusa az a különleges egybeesés, hogy egyrészt ez maga az árucikk és az összejövetelek természetes katalizátora. Gondolj bele, hogy amikor üzletről van szó, a disztribútorok szívesen ismertetik portékájukat egy adag fekete mellett. Azok a forgalmazók, akik kávéval foglalkoznak, az eladást gyakran abban a pillanatban döntik el, amikor az ügyfél megjelenik az ajtóban, és megérzi az éppen elkészített ital semmivel sem összetéveszthető aromáját. Csak ezután ismerkednek meg az ízzel, illetve az egészségügyi előnyökkel: ez utóbbi az, amivel elérheted ügyfeleid hűségét. Az új regisztrációk megszerzése a direkt marketing céljának egy része, hiszen olyan termékeket és lehetőségeket kell reklámoznod, amelyek visszatérő vásárlókat eredményeznek.
A Gano Excel azért különleges, mert ganodermakivonattal elegyített instant italokat forgalmaz 1995 óta. A fókusz tehát a pecsétviaszgomba előnyein van, amely egy évezredek óta (el)ismert gyógynövény. A szokás így válik kombinálhatóvá az egészséggel, hiszen gondolj csak bele, milyen remek dolog, hogy egy könnyen elkészíthető italporban egyszerre kaphatjuk meg napi ébresztőnket és vitaminadagunkat. Ha létezik olyan dolog, amit nem felejtünk el mindennap magunkhoz venni, az nem a gyógyszerünk, a shake-ünk, de nem is a víz, hanem… Hát persze hogy a kávé az! A ganodermás változat fogyasztása remek módja annak, hogy tápanyagokat juttassunk szervezetünkbe anélkül, hogy erre külön figyelmet fordítanánk.
A fiatalabb generációt is érdekelheti
A most felnövő generáció hozzászokott a plázákban fellelhető kávézókhoz, ha tehát valaki hajlandó több pénzt fizetni a magasabb minőségért, ők azok. Ezekre a boltokra ne versenytársként tekints, hanem barátként, mivel közvetetten a te üzleted is segítik. Gondolj bele: a Starbucks és a Costa Coffee előtt elfogadott volt 1000 forintot kifizetni egy csésze meleg italért? Amit te kínálsz, ahhoz csak forró víz kell, egy tasak ára pedig fajtától függően 117–257 forint között mozog, valamint pecsétviaszgombát tartalmaz annak minden előnyével együtt, ergo prémium kategóriát képvisel. Ha valaki aggódna instant volta miatt, nyugtasd meg, hogy van olyan jó, mint a frissen főzött kávé (erről itt írtunk korábban). A közvetlen értékesítést is vonzóvá teheted, hiszen nemcsak a terméket ajánlod, de mellette megtakarítást kínálsz a törzsvásárlói árak, az akciókban való részvételi lehetőség és egyéb promóciók révén, ezekkel ugyanis abban az esetben is élhet az illető, ha nem ajánlja tovább senkinek. Ha viszont megteszi, azzal mindenki jól jár.
Az a bizonyos plusz
A továbbfejlesztett árucikkeket kínáló, direkt marketinggel foglalkozó cégek bizonyítják, hogy a kiváló kávé több, mint jó ízű ital. A Gano Excel által használt pecsétviaszgomba nagy múltra tekint vissza a hagyományos kínai gyógyászatban, antioxidánsokban és fitotápanyagokban gazdag, eredményeit a fogyasztók által küldött terméktapasztalatok is alátámasztják.
Ehhez nem kell szórólap. Eladja magát, nincs rajta mit magyarázni. Ha ehelyett brosúrával kínálsz meg egy potenciális vevőt, valószínűleg összezavarodik, hogy ez meg mi, és hamarosan kidobja a papírlapot a kukába. Ha viszont megkínálod egy csésze feketével, ízlik neki, és érdekli az esetleges pozitív hatás és/vagy az üzleti lehetőség is, küldd át neki e-mailben az árlista és az ajánló linkjét, vagy nyomtasd ki honlapunkról. Ne erőltess semmit, a termék magáért beszél, és te is tudod, hogy jó, erről nem szükséges kiselőadást tartani, ami elriaszthatja az érdeklődőket. Ha nehezen állod meg, hogy ódákat zengj a gomba csodálatos hatásairól, és azt látod, hiába ajánlod, nem regisztrál alád senki, tréningezd az agyad, és minden kimondott mondat előtt koncentrálj arra, hogy tisztában vagy vele, az előny minden pohárban megmutatkozik, neked nem feladatod a meggyőzés. Csak mondd azt az ügyfélnek, hogy igya meg a kávét, majd ossza meg veled, mit gondol, és hogy érzi magát. Meglehet, az első találkozás után meglátja a ganodermás készítményekben rejlő potenciált, a sok információ helyett úgyis az győzi majd meg, amit saját maga tapasztal. A fent leírtakat azonban jobb, ha te tudatosítod magadban, amennyiben forgalmazóként tevékenykedsz. Egyéb tippeket és híreket honlapunkon találsz, ingyenes értesítőnkre pedig itt lehet feliratkozni (ajánld ismerőseidnek is).
(forrás: Direct Selling News, képek: Gano Excel Training Channel)