Bizonyára készítettél már hosszabb-rövidebb termékajánlót, toborzó e-mailt vagy meghívót. Írott szövegről lévén szó, léteznek olyan szövegalkotási szabályok, illetve tanácsok, amelyeket érdemes betartani azért, hogy leveleid ne kerüljenek a spam mappába. Bizony, ha zavarónak találják e-mailjeidet, és nem biztosítasz leiratkozási lehetőséget, sokan az egyszerűbb utat választják, és azonnal törlik, rosszabb esetben szemétnek jelölik a feleslegesnek/bosszantónak ítélt elektronikus levelet. Következzen pár ötlet, amelyek betartásával minimálisra csökkentheted ennek esélyét, továbbá nagyobb valószínűséggel olvassák végig a tőled érkező tartalmakat.
1. Ne ereszd bő lére a mondandódat, főképp, ha ugyanazt a gondolatkört ismétled. A mai, rohanó világban csak kevesen rágnak át bármilyen szöveget elejétől a végéig: leginkább a kiemeléseket olvassák el – azonban ezeknek a száma és a fajtája sem mindegy (lásd lentebb).
2. Ne színezz! Vannak, akik mondandójukat azzal szeretnék erősíteni, hogy szavanként, esetenként betűnként más-más színnel írnak.

3. Nem ajánlatos sem teljes mondatokat, sem kifejezéseket NAGYBETŰVEL írni, mert ezzel azt az érzeted kelted, mintha KIABÁLNÁL, főleg, ha aláhúzást alkalmazol. Nem szeretnél az olvasóiddal perlekedni, ugye?
4. Az előző ponthoz hasonlóan agresszív benyomást kelthetnek a felkiáltójelek, amennyiben indokolatlanul (például kijelentő mondatok végén) használod őket, illetve, ha egynél többet írsz a mondat végére. Egyéb írásjelek halmozása sem ajánlatos. Érted, mire gondolok??!!!
5. Ügyelj a nyelvhelyességre! A helyesírási hibával teletűzdelt levelek szintén támadási felületet jelenthetnek, forgalmazóként ugyanis kevésbé fog hitelesnek tűnni mondanivalód. Amennyiben termékajánlót készítenél, nyiss meg egy szövegszerkesztő programot a számítógépeden (pl. Wordöt, bár ez sem tökéletes, de sokat segíthet), és nézesd át vele a helyesírást, ha pedig nem vagy biztos valamiben, mindenképpen keresd fel a Magyar Tudományos Akadémia kapcsolódó oldalát.
6. Komolytalanná tesz, ha smiley-kat illesztesz formálisnak szánt leveleidbe. Teljesen más ennek a mondatnak az értelmezése, amennyiben lezárom itt. Vagy ha így fejezem be. ??? Barátokkal szemben megengedett, ha azonban távolabbi viszonyban vagy az e-mail címzettjével, ajánlatos elkerülni. Amennyiben el akarsz adni valamit, akkor pláne.
7. Szenzációhajhász frázisokkal megnyerhetsz pár embert, de a legtöbben nem vásárolnak a „csak most, csak neked, mert egy perc múlva lejár az ajánlatom” típusú felhívások hatására. Persze más eset, ha valóban pár darab maradt egy adott ajánlatból, de ha valamelyik bolt hónapok óta végkiárusítást tart, akkor gyanítható, hogy nem végleg fog bezárni, mindössze szeretne gyorsan megválni felhalmozott készletétől, hogy aztán újra cserélje azt.
8. Ne túlozz az általad forgalmazott termékekkel kapcsolatban, mert nem etikus olyat állítani, ami nem bizonyítható, sőt a Gazdasági Versenyhivatal ezt a tevékenységet büntetheti megtévesztő reklámozás jogcímén. Szóval ne mondj olyat, hogy X vagy Y dolog kigyógyít valamilyen betegségből (és főleg: ne hirdesd szórólapon vagy egyéb fizetős reklámfelületen), biztosan lefogysz tőle, hogy ez a világon a legjobb és legkedveltebb pirula, az inkák is ezt fogyasztották stb. Ha mondani szeretnél valamit, indulj ki saját tapasztalataidból, ha pedig mindenképp állítani szeretnél, tüntess fel forrásokat a lábjegyzetben.
9. A kevesebb több: próbálj meg hitelesen írni, minél kevesebb jelzővel. Érzékeled a különbséget az alábbi mondatok között?
- Ez a legkiválóbb fogkrém a nagyon problémás vagy a hibátlan fogakkal rendelkező, vállalkozó szellemű személyek számára, akik a legzseniálisabb módszert keresik ideális szájápolási rutinjuk kiegészítéseként.
- Saját tapasztalatból ajánlhatom ezt a fogkrémet, mivel folyamatos használat mellett megszüntette a fogínyvérzésemet, a benne található menta miatt pedig frissebbnek érzem a leheletem.
10. Találd el a célcsoport stílusát! Egy 70 éves asszonynak és egy huszonéves férfinak mások a szükségletei, a mindennapjai és a gondjai – ez csak természetes –, ezért megszólítani is másképp kell őket. Nem minden fiatalnak jön be a „vegyél most rögtön étrend-kiegészítőt, YOLO” stílus, helyette inkább ajánld figyelmébe a korban és a problémához illő termékeket. Könnyen kiszárad például a bőre? Mi lenne, ha lecserélné tusfürdőjét, és kipróbálná a kecsketejes-ganodermás Kibnabalu szappant? Kávézik? Ha igen, milyen Gano kávét szerethet: cukormenteset, kakaósat, mogyoróízűt,vagy jöhet egyénibb íz is? Teázik? Fogyasztott már ganodermakivonattal elegyített rooibosfőzetet? Netán fogat is szokott mosni? Na ugye! A lényeg, hogy keltsd fel az érdeklődését, hogy ő maga vágyjon megismerni és kipróbálni a termékeket. Amennyiben érdekli az üzleti oldal, valamint szívesen megtakarítana, a hálózati rész ismertetésére is szánhatsz pár percet (tíznél ne többet), továbbá ajánld Don Failla rövid könyvének elolvasását. Ne erőltess semmit, különben a jelölted gyorsabban fog futni, minthogy utolérnéd.
11. Drágállják az általad ajánlottakat? Ha előállnak az érvvel, miszerint a bolti neszkávé olcsóbb, akkor mit mondj, miért javasolsz mégis mást helyette? Magyarázkodás helyett fókuszálj ilyenkor a hozzáadott értékekre: a Gano Excel termékei ganodermakivonatot tartalmaznak, alkalmazásuk során számos pozitív visszajelzésnek adtak már hangot fogyasztói, ízük nem hasonlítható a szupermarketek kínálatához, rendszeres vásárlással megtakarítást lehet elérni (ha erre felkapja a fejét, mondd el neki a jutalékra jogosultsági kritériumokat, a havi saját 60 PV és a csoportszintű 180 PV meglétének feltételét), rendelését pedig akár a következő munkanapon megkaphatja (ehhez hívja hétköznap délelőtt 11 óráig a +36-1-796-1180-at, és utánvéttel kérje a csomagot, vagy a ganoexcel.hu webshopjában válassza a bankkártyás fizetési opciót). Ugye, hogy már nem is tűnik annyira soknak a törzsvásárlói 117, illetve 176 forintos tasakár?
Sok sikert kívánunk az eredményes kommunikációhoz! Amennyiben visszaolvasnád híreinket, kattints ide azok eléréséhez, ismerőseidnek pedig javasold, hogy iratkozzanak fel ingyenes, heti rendszerességű értesítőinkre!
(forrás: Marketingszöveg)