Nemrégiben szereztél tudomást a hálózatépítésről, és annak előnyeiről? Esetleg már régebb óta kacérkodsz a gondolattal, hogy belevágsz saját hálózatod kiépítésébe? Bárhogyan is legyen, a hálózatépítést nem olyan egyszerű elkezdeni, mint ahogyan az kívülről látszik. A jó kezdés egy biztos és eredményes jövőt alapozhat meg, míg ha eleinte nem teszed meg a kezdeti erőfeszítéseket, könnyen elmehet a kedved az egésztől. Kezdjük tehát az elején:
Első lépésként mindent meg kell tanulnod az üzletről. Nemcsak kifejezetten arról a cégről, amit képviselni fogsz, hanem magáról az MLM-ről. Hogyan is működik pontosan? Milyen értékesítési stratégiák, lehetőségek vannak? Milyen a jó termékajánlás? Kinek és hogyan érdemes ajánlani a terméket? Milyen jutalékrendszerek vannak? Hogyan működik az adózás? Ezekhez nem is kell sokat kutatni: az internet tele van általános MLM-es oktató anyagokkal. Emellett ajánljuk Don Failla: A 45 másodperces prezentáció, amely megváltoztatja az életedet című könyvét (Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest, 2016).
Másodszor: ismerned kell a saját magad által reprezentált céget kívül-belül. Olvasd végig a honlapon található termékinformációkat, a termékek funkcióját, hatásait, összetevőit, árait, a cég marketingtervét és a lehetőségeket. Ismerd meg a cégnél régebb óta dolgozó tagokat, szerezd meg az ő tudásukat, tapasztalataikat is. Bármi kérdésed van ezen felül, soha ne habozz a céget reprezentáló irodai munkatársaktól segítséget kérni!
Harmadszor, ha már mindent tudsz a cégedről, és profi vagy az MLM-üzlet elméleteiben, ideje elkezdeni gyakorlatban is hozzálátni a munkához… Vagy mégsem? Persze hogy nem! Ugyanis ezt a lépést meg kell előznie az egyik legfontosabb résznek, a tervezésnek. Hiszen nem telefonálgathatsz a vak világba, átgondolatlanul. Ismerned kell a célcsoportodat, és azt is, hogy a tagjai mire vágynak. Át kell gondolnod a választ azokra a kérdésekre, mint: Kiknek lehet szüksége a termékekre, amit kínálok? Hogyan érhetem el ezeket az embereket? Van-e az ismerőseim között olyan, akinek szüksége lehet a termékekre? Van-e olyan ismerősöm, akinek lehet olyan ismerőse, akinek… és így tovább.
Negyedszer: Ha már stabil tudással rendelkezünk mind a termékekről, mind az üzletről, mind a célcsoportról, akkor jön csak a neheze: átültetni az elméletet gyakorlatba. Ez (és az előző három lépés kihagyása) az, ami a legtöbb embernél problémákat szokott okozni már a hálózatépítés elején, ami miatt általában alábbhagy a kedvük, és feladják. Pedig a gyakorlásnak az a lényege, hogy sokszor kell csinálni, mire belejön az ember. Benne is van az elnevezésben: gyakorolni kell. A gyakorlatnak része kell, hogy legyen a kiértékelés. Azaz ha valaki visszautasít, vagy nem érdekli a termék, nem kell elfelejteni és továbbállni. Át kell gondolni, hogy vajon te hibáztál-e valamiben, vagy más okok vezettek ahhoz, hogy nemleges választ kaptál. Ezekből lehet igazán tanulni, hogy később heti egy új vevő helyett kettő, majd négy, majd nyolc… stb. legyen az, aki miattad választja az általad képviselt cég termékeit, és csatlakozik majd a csapatodhoz.