Tóth Anna Gyöngyi E.V. a Gano Excel ganodermás termékeit állította ki a 2019. június 22–23-i Brand Tester Élménypark rendezvényén. Gyöngyivel a kiállításról, az újonnan nyílt lerakatáról, a céljairól és a kávézásban rejlő üzleti lehetőségről beszélgettünk.
Három évvel ezelőtt már képviselted a Gano Excel termékeit a Brand Tester testvérrendezvényén, a Womanity Fesztiválon. Miben volt más a hétvégi Brand Tester Élménypark?
Teljesen más volt: a hangulat, a sokkal nagyobb tér, illetve szabadabb volt az egész, jobb a szervezés és a társaság. Én is jobban éreztem magam.
Mennyire könyveled el sikeresnek az eseményen történő megjelenést? Legközelebb is szívesen vennél részt hasonló márkaismertető kiállításon vagy egyéb külsős rendezvényen?
A cél, amiért kimentem, teljes mértékben teljesült: nagy volt az érdeklődés, sokan kóstoltak, ízlettek nekik a ganodermás termékek, valamint beigazolódott az, amit sejtettem, hogy kevés budapesti ismeri a Gano Excelt. Alig telt el a Brand Tester óta két nap, és máris vannak megrendeléseim, úgyhogy ezután is keresni fogok olyan lehetőségeket, amelyekre el tudok menni. Nyitott vagyok bármilyen rendezvényre.
Állandó és aktív résztvevője vagy a Gano Excel által szervezett programoknak. Utoljára Soo Ling Lim (general manager) zártkörű kulcsemberképző workshopján találkozhattak veled hálózatvezető társaid, szeptember 7-én pedig a Duna Palotában tartandó Változtass a Gano Excellel! elnevezésű rendezvényre várunk szeretettel. Mit gondolsz, mennyire elengedhetetlen az, hogy egy üzletépítő rendszeresen megjelenjen hasonló alkalmakon, és ezeket csapattagjai körében is népszerűsítse?
Szerintem meg kellene jelennünk, de egyelőre úgy látom, hogy többen nem jönnek el azok közül, akiknek javára válna, ha részt vennének, és jobban átlátnák ezt a rendszert. Sok fogyasztó létezik, közülük vannak, akik kicsit az üzleti világba is belekóstolnak, mégsem érzik át annak a szükségességét, hogy üzletet kellene építeniük. Az őszi rendezvényt mindenkinek megemlítem, ennek ellenére a legtöbben még nem tudják, milyen programjuk lesz akkortájt, ezért nem ígérik meg, hogy eljönnek szeptember 7-én. Ebből látom, hogy kik azok, akik nem tökélték el magukat, hogy ez legyen az első, és ehhez az eseményhez viszonyítsák a többit.
A Kulcsemberképző zártkörű, de mit mondasz az érdeklődőknek, miért lesz jó nekik, ha eljönnek az őszi, nyílt rendezvényre?
Hogy föltehetik kérdéseiket, megnyílhatnak, és talán tudunk nekik olyat mondani, ami által később a Kulcsemberképzőre is meghívást kaphatnak később. Szeretném, ha bővülne ez a kör.
Hogyan készültél fel a Brand Tester kiállítására?
Nem tudtam, mi az a stand. Azt gondoltam, hogy elég berendeznem a kibérelt helyet, ehhez képest nem volt hátterem, csak egy asztalom és az üres terület. Úgyhogy pénteken nekiláttunk, és kreáltunk egy hátteret, valamint kivittük a Gano Exceltől kölcsönzött roll-upokat, amelyek nagyon jól kiegészítették ezt. Megnéztük, mit hogyan tudunk elhelyezni az asztalon: sok termékismertetőt vittem magammal, illetve a kóstoláshoz poharakat. Hál’ istennek, nagyon sok fogyott mindenből. Ebből tudom lemérni az érdeklődők számát; mivel sokan kóstoltak, elvitték az általam nyomtatott szórólapokat, illetve elkérték az elérhetőségemet. Jól felkészültünk; ganós társaim sokat segítettek, és nagyon ügyesen, önállóan válaszoltak a kérdésekre, hogy miért jó a Gano Excel, miért ezt a kávét ajánlják stb.
Hogyan látod a többi kiállítót, mennyire erősítették vagy gyengítették a szereplésedet?
Inkább erősítették a környezetemben lévők. Mindenki hozzáadott valamit a másikhoz: akik élelmiszerrel jöttek, utána megkívánták a teát vagy a kávét, így ellátogattak hozzám. Voltak vehemensebb kiállítók is, nem biztos, hogy az ő rámenősségük annyira pozitív volt, de őket is tolerálni kell.
Mi volt a te módszered?
Amikor látszott az embereken, hogy érdeklődve nézelődnek, akkor rákérdeztünk, hogy ismerik-e a termékeket, szeretnék-e megkóstolni. Azt hiányosságként rovom fel magamnak, hogy szükség lett volna egy olyasmi feliratú táblára, hogy „kóstoltad-e már”, mert sokan nézték ugyan a kiírásokat, de nem volt azok között felhívás tesztelésre. Volt ugyan egy stoptábla, de nem volt olyan ütős, mert nem volt ráírva, hogy kóstolhatnak is. Rákérdeztek, akkor mondtuk, hogy persze, és utána többen is megálltak. Ez úgy működik, hogy ahol van két ember, oda nagyobb eséllyel jön a harmadik meg a negyedik: oda sorakoznak fel, ahol látják, hogy vannak mások is, és akkor elég egy-két szót váltanunk.
Publikus az, hogy mennyi termék és szórólap fogyott el a két nap alatt?
Körülbelül ötszáz vendég kóstolt, és ennél több szórólap fogyott. Készültem ajándékokkal is, és mivel sok gyerek volt, annak, aki helyben nem fogyasztott, adtam egy-egy tasak ganodermás forró csokit, Gano Schokoladét. Nagyon jó élmény volt, hogy sok kisgyerek nyakalta a mindenféle ízesítés nélküli rooibosteát, kétszer-háromszor is töltöttem nekik, mert annyira ízlett. Ezenkívül vittem az eco táskát, valamint a noteszt, ezekből azoknak ajándékoztam, akik komolyan érdeklődtek, és szerettem volna valamivel honorálni a figyelmüket.
Talán kevesen tudják, mit jelent a lerakatos kifejezés, pedig 2019. június elseje óta te is a Gano Excel üzleti partnere lettél a zalaegerszegi Fatér Bernadett és a szintén budapesti Szabadi Gabriella mellett. Mit is jelent számodra a lerakatos vagy BA kifejezés, és hogyan tekintesz az új pozícióra?
Felmértem előtte, hogy bevállaljam-e, mert ez az üzleti partnerség nagyon sok munkával jár, ha jól akarom csinálni. Mindenkit ki kell szolgálnunk, függetlenül attól, hogy tag vagy nem tag, és nagyon szeretném ezt úgy megtenni, hogy az emberek azonnal hozzájussanak a termékekhez, valamint kérdezhessenek, én pedig tudjam őket fejleszteni, amennyiben már törzsvásárlók – úgy látom az eltelt majdnem egy hónap során, hogy ez a folyamat mintha elindult volna.
Helyileg a Lehel piac közelében vagyok megtalálható, onnan 5-10 perc távolságra, a 14-es villamossal a második megállónál. Több helyen is kommunikálom ezt: kerületi hirdetésekben, a Facebookon, a saját oldalamon, valamint telefonon is szívesen eligazítok bárkit. A Brand Testeren nagyon örültek annak, hogy ilyen központi, könnyen elérhető helyen tudok kínálni.
Ezek szerint te egy kvázi raktárt üzemeltetsz, és ha bárki bemegy hozzád az általad megadott időpontban, akkor ott talál, és te tudsz regisztrálni, termékeket ismertetni stb.? Vagy mi az a szolgáltatás, amit lerakatosként nyújtasz?
Raktára már van a Gano Excelnek, nem ez a cél. A célom az, hogy legyen egy olyan készletem, amely elérhetővé válhat mindenki számára, akárcsak az ismeret, sőt a kóstolás is. Ehhez viszont az szükséges, hogy előtte telefonon egyeztessünk időpontot, ez ugyanis nem egy bolt. Nem elvárható, hogy mondjuk reggel 8-tól 14 óráig legyen nyitva az üzlet: nem is lenne jó, mivel az embereknek mind más-más időpontban felelne meg a találkozó.
Jártál már Malajziában, termékforgalmazóból üzleti partnerré avanzsáltál, jelenleg ezüst gyémántigazgató (SDD) rangon vagy. Hogyan és honnan indultál, illetve mit szeretnél még elérni a Gano Excel üzletében?
Szeretnék magasabb szintre lépni: ez lassabban megy, mint az üzleti része, de dolgozom rajta. Ma Magyarországon a királyi korona gyémántigazgató (CDD) a legmagasabb szint, emellett pedig szeretném elérni a luxusautó-alapot és a profit sharinget. Saját betegségem révén tapasztaltam meg a kávé jótékony hatásait, üzletileg későn kezdtem el foglalkozni a termékekkel. Eljutottam Malajziába, és remélem, hogy lesz még lehetőségem odautazni, illetve másoknak mondani, hogy igyekezzenek teljesíteni a promóciót.
Van pár hasonló profilú cég, miért tetted le mégis a Gano Excel mellett a voksodat?
Mert minőséget és biztonságot ad. Saját tapasztalatból beszélek, valamint azokéból (sokan jönnek ezzel), akik megkóstoltak egyéb ganodermás kávékat, és jelezték, hogy azok valamiért nem az igaziak. Erre szoktam azt felelni, hogy mert a Gano kávé a legjobb. A Brand Tester egyik látogatója ránézett a standra, és gondolkodás nélkül rávágta, hogy itt a konkurencia – erre reagálnom kellett, és azt mondtam, hogy „nem, el kell olvasni, ez a Gano Excel”. Nem álltam le vitatkozni, mert annak nincs értelme, csak kijavítottam. Nálam a ganoderma már érzelmi kötődés, nem a szerelem, hanem ami abból tartósan kialakul. Megbecsülés, tisztelet, szeretet. Persze mindenki más szemmel nézi, így mindenkinek mást fog nyújtani.
Egyesek mumusként tekintenek az MLM-re, köztük azok is, akik csalódtak a hálózatépítésben. Ilyenkor szoktad hangsúlyozni, hogy a Gano Excel 1995-ös alapítású, és te magad is sikert értél el benne?
Erre sokan rákérdeztek, és azt válaszoltam, hogy a cég MLM-rendszerben működik, ahogyan ez látható a marketingtervben is. Ugyanakkor azt is megbeszéltük, hogy itt nem kötelező a hálózatépítés: ha valakinek tetszenek a termékek, akkor is kap pontokat regisztrált tagként, valamint visszatérítésben részesülhet, nem feltétlenül kell tehát üzletet építenie annak, akinek ehhez nincs affinitása.
Mit üzensz azoknak, akik nem látják az üzleti lehetőséget a ganodermás termékek fogyasztásában?
Keressenek fel egy olyan embert, aki viszont látja, mert ezzel egymást segíthetik. Mindenki számára jó érzés a valahová tartozás, ha valaki segít, informál az újdonságokról; ugyanakkor az is megfelel, ha maradnak csak tagi szinten. A Gano Excel által kínált napi fogyasztási cikkek nem halmozódnak meg, hanem meg lehet forgatni őket, így az is előfordulhat, hogy egyesek csak később látják meg a fogyasztásukban rejlő üzleti lehetőséget.
Kik azok, akik inspirálnak téged? Vannak-e olyan emberek, akiknek hálás vagy?
Hálás vagyok a Gano Excel vezetésének. Nagyra tartom Leow Soon Senget, amiért mikológiai kutatásba kezdett, és az emberek segítségére kínálja fel ennek eredményét. Nagyon jó kapcsolatot ápolok a központtal és Soo Ling Limmel, valamint a saját csapatommal is. Úgy érzem, nincs konfliktusom senkivel. Az utóbbi időben egyébként Szabó Péter fogott meg kicsit egyes előadásaival.
Köszönjük az interjút, és további sok sikert kívánunk!